15 Ağustos 2016 Pazartesi

Küçük Ama Güzel Bir Yer : CHUR

Zürih'te bir gün kalıp ana tren istasyonundan Chur  trenine binip bir saatte bu kasabaya geldik. Chur'a geliş amacımız sabah erken saatte olan Bernina Ekspresine  binmekti. Zürih'ten de sabah erken gidebilirdik bu trene ama sabah koşturması olmaması için burada kalmayı seçtik. İyi ki de böyle yapmışız. Bir gün boyunca bu güzel yeri gezdik. Chur  Rhen  nehri ile Plessur çayının birleştiği yerde  bulunuyor.

Sakin olan bu kenti keyifle geziyorsunuz.Başlangıçta otelimizde problem çıktı. Booking ten ayarladığımız otele gidince kimseleri bulamadık ve ortada kaldık.Otel atıl durumda gibiydi, sabah olmasına rağmen kalanda yok gibi gözüküyordu.Otelin ziline uzun uzun bastık ama içeride hayat belirtisi göremedik. Sonra içinden bir kaç Afrikalı çıktı. Onlara sorunca görevlinin öğleden sonra geleceğini öğrendik. Şimdiye kadar böyle bir şey başımıza gelmemişti. Hostel bile değildi burası. Bir otelin böyle olmasına çok şaşırdık. Otele giren çıkanda fazla tekin gözükmüyordu. Nasıl olacak derken Afrikalılar görevliyi aradılar. Yarım saat sonra bir bayan geldi ve bizi başka bir otele götürdü. Şansımıza bu otel tren garına daha yakın merkezi bir yerdeydi.

Chur 'da  gezerken bir sokağında Özel bir eve denk geldik. Burası Angelika Kaufmann doğduğu , yaşadığı evmiş  .Angelica Katharina Kauffman (30 Ekim 1741 - 5 Kasım 1807) İsviçre-Avusturya doğumlu neoklasik ressam.   Kaufman, Chur-Graubünden, İsviçre'de doğdu ama ailesinin kökeni olan Vorarlberg-Schwarzenberg, Avusturya 'de büyümüş..

Ara sokaklarda karşılaştığımız evler ve duvarları..

Küçük  bir kasaba olmasına rağmen çok büyük sanat müzesi vardı. Chur Kunstmuseum da çok değerli ressamlara ve heykeltraşlara rastladık. Özellikle
Alberto Giacometti  ye burada rastlamak büyük bir süprizdi.

Fine Arts Museum - Bundner Kunstmuseum

Ayrıca çok güzel bir müze daha gezdik.  İçeri de çeşitli yerlerde yaşayan hayvanlar , kayaç türleri, canlılar vardı. Birebir kendilerini görmek çok etkileyiciydi.