16 Kasım 2014 Pazar

Yeni Kitaplar, Prenses Kurabiye ve Pazar

                                '' Okuduğum  iyi  roman , dinlediğim iyi  bir  müzik  gibidir. Beni coşturur ve  bana  ölümü  düşündürür;  öleceğimi  bana anımsatarak beni  çalışmaya iteler.  Zamanımın  kalmadığını ,  ivecenlikle iyi  şeyler  yazmam  gerektiğini düşünürüm  beni  etkileyen romanlar  okuyunca.  Ve  bana  bu  duyguyu  veren  romanlara iyi  roman  derim. ''
                             Aziz  Nesin'in  güncesine not ettiği  bu  paragrafı  okuyunca  benzer şeyleri  düşündüğümüzü  gördüm. Gerçi bana  yazmayı ilham etmez kitaplar. İçimi  mutluluk  kaplar,  başka dünyalara  götürür,  günlük koşturmacalarımı  unutturur  ve  daha  fazlasını okuma  isteği  uyandırır.  En  büyük  heyecanım  kapıya  sipariş kitaplarımı  getiren kargocu çocuk. Büyük  şehirde yaşayıp  , güzel kitapevlerinde dolaşarak , onları elleyerek , içlerine  bakarak kitaplarımı  almak isterdim. Ne yazık ki  böyle  şansım yok. İstanbul'a  gittiğimde  bile alamıyorum çünkü  sonrasında  onları taşıma  sorunu  var. 
İşte  dün  kitaplarım  geldi. Bugün de pazar.. Yarının  stresini  yaşamamak için  düşünmek istemiyorum. Kitaplarımı  koydum sehpama. Gidiyorum  geliyorum onlara  bakıyorum, hangisine  başlasam  diye kararsızlık yaşıyorum. 
Yine  birbirinden  güzel kitaplar aldım. İlk olarak Aziz  Nesin'in  Okuma Güncesi'nde  karar   kıldım.  Birbirinden  güzel  kitap,  yazar  tahlilleri  yapmış Aziz  Nesin.  Okudukça  paylaşacağım.



                     Pazar  günlerinin  olmazsa  olmazı  kekler,  kurabiyeler.  Geçen gün Arda'nın Mutfağı'ndan bir kurabiye tarifi  not edip hemen denedim. Öyle  güzel oldu ki  sizlerle  paylaşayım dedim. Adı  Prenses Kurabiye. 
                      Malzemeler;
                   4 adet yumurta
                   1 paket tereyağı – 250 gr (yumuşamış)
                   1 su bardağı şeker
                   ½ kg un
                   1 paket kabartma tozu
                   1 paket vanilya
                   1 adet portakal kabuğu rendesi
                      Hazırlanışı;
Yumuşamış tereyağı ile şekeri karıştırın.
4 yumurtanın bir tanesinin akını ayırın. Diğerlerini karışıma ekleyin ve karıştırın.
Un, kabartma tozu, portakal kabuğu rendesi ve vanilyayı ayrı bir kapta harmanlayın ve iki harcı birbirine ekleyip, yoğurun.
Hamur istediğiniz kıvama gelince ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, üstünü önce yumurta akına sonra toz şeker ya da fındığa batırın ve tepsiye dizin.
Kurabiyelerin üzerlerine çarpı şeklinde çizikler atın ve 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirin.


Evimde  sonbahar  köşeleri  yaptım.  Balkabağını,  turuncu ve sarıyı  ,  çam  kozalakları  ve  meşe palamutlarını  çok seviyorum.  Sehpamı  küçük  kabaklar ile  kapladım.  



Yalnızca  sehpam değil  ,  ev  kapısının  önü de  şenlendi.  Pazardan  balkabakları  alıp çiçeklerimin yanına  koydum. Bir çok ülkede  balkabaklarını  evlerinin  ,  dükkanlarının  kapısına  koyma  adeti  vardır. O sene  bereket  getireceğine  inanılır.  Kasımpatı  zaten  mevsimin  sembolü..



                            Bir  pazar  gününü de  Turgut Uyar'la  bitiriyorum :

                        ... Bir sonbahar, bir sabah ve bir yağmur olacak
                                 Toprak ve insan kokularıyla,
                                 Uğultulu bir sarhoşluk içinde, yıllar için
                                 Başımı alıp gideceğim."






8 yorum:

  1. nette yaz bak françois truffaut filmleri veya camdaki kadın ya da penceredeki kadın veya la femme d'a cote diye. daha yeni izledim nette. bulamazsan gel söle bana bulup sölerim ki adresini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazmaz mıyım ?
      ama indirmeden izleten bir yer bulamadım. torrent ten indirme olaylarını bi
      öğrenemedim bende. aslında bulamadığım çok film var. böylede bulabilirim ama
      yol gösteren bir de yok ki :((
      şu indirme olayını araştırayım bari.

      Sil
  2. yeni izledim nette ama şimdi bulamadım yaa nerde izlediğimi. sen torrent'ten indirmiyon mu filmleri yaaaa. indirip kaydetseneee. veya divx'ten. bi bakayım yine bulunca söleyim nerden izledim indirmeden yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmleri blogunda paylaştığında bir de link versen aslında ne iyi olur..

      Sil
  3. bir yanında sevgilerin, bir yanında sancıların, alıp başını kaç bana buket:)

    not: iki kurabiye sarmayı unutma!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah istanbula da bir kaçasım var ki. çokta sıkıldım şu sıralar ama her haftasonuda
      bir olay var. ya ben memur olmak istemiyorum,emekli olayım , kurslara gideyim gezeyim, küçük bir sahil köyünde yaşayım istiyorum ineklerle keçilerle. fazla insan olmasın mümkünse:)

      Sil
  4. aziz nesin ne güzel sölemiş. film linki hemmm bi düşüniyim :)

    YanıtlaSil
  5. kurabiye tarifi aruyorum şu aralar , bu da denenecektir , çaldım bilginize :D

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...