23 Ocak 2012 Pazartesi

Tatil Önerilerim

                       Malum  tatildeyim...Sinema,  kitap,  dizi ,  belgeselle  geçen  bir  tatil.  O kadar  memnunum ki  hayatımdan,  dışarıya  dahi  çıkmak istemiyorum.  Sabahları  ananemize  gidiyoruz  kahvaltıya.  Sonra  eve  gelip bir şeylerle  uğraşıyoruz Pelin'le.. Zaman  o kadar  hızlı  geçiyor  ki ,  şaşıp  kalıyorum. Çalışırken  bu  böyle  sanıyordum ama  evde  de  zaman  çok  hızlı..
Dün  gece  bir  belgesel  izledim.  Slovaj  Zizek   Belgeseli.  Kitaplarından  tanıdığımız  Zizek,  belgeselde  kendine  has tarzıyla  birşeyler  anlatıyordu..Biliyorsunuz  Zizek   felsefi , politik ve psikanalitik kavramlarıyla uğraşan  bir insan..


                                              gelatin1


 Belgesel Zizek 'in  konuşmasıyla  açılıyor :

             Evren karşısındaki,   kendiliğinden tavrım ne olurdu? Herhalde çok  karanlık bir tavır olurdu.
Birinci tez olarak tam bir  boşunalığı ve yararsızlığı  öne sürüyorum:   Temelde
“hiçbir şey” var.   Kelimeyi   gerçek anlamında kullanıyorum.
Sonuçta yitip giden nesnelerin kırıntıları gibi. Evrene  bakın, büyük bir boşluk.


Belgeselde  geçen  diğer  bir diyalog  :   Barry Nolan isimli  bir sunucu ekranda   Zizek ile konuşmaktadır:

b. n.: hoş geldiniz, bay jejek. doğru söyledim mi? doğrusu nasıl?

s.z.: -slavoj zizek.

b.n.: -zizek.

s.z.: ama öte yandan ben yanlış söylenmesini yeğliyorum. doğrusunu duymak bende paranoyaklığa yol açıyor.

b.n.: bu benim bugüne kadar okumaya çalıştığım en karmaşık kitap.

s.z.: bu garip çünkü kitabın amacı tam tersine lacan’ı babaannenizin bile anlayabileceği biri haline getirmekti..


Oldukça  meraklanarak  seyrettim  belgeseli..Eğer  sizde  izlemek isterseniz    burada...

                               Daha  sonrada  The  Sunset  Limited  isimli  filme  denk geldim. Tommy Lee Jones ve Samuel  jackson'ın  oynadığı  film,  tek bir mekanda karşılıklı  konuşmalar  şeklinde  geçiyor..


                                     

                       Film  ,   profesörü  intihardan kurtarıp  evine getiren  Samuel L.Jackson 'un  onu  ikna etmeye çabalamasıyla başlayan  konuşmalardan  oluşuyor. Bir  tarafta  hayatın anlamsızlığını  kabul etmiş , bilgili  bir adam , diğer yanda  hayatın anlamını  Tanrıya bağlamış  bir  dindar..Aralarında  geçen  sohpet acı, umutsuzluk, din, yaşam, mutluluk arayışı gibi  bir çok  konuyu kaplıyor.   Bir insana mutlu olması için ne kadar bilgi gerekir, çok bilmek mutluluk getirir mi, bilginin değeri neyle göre ölçülür  vs. şeklinde pek çok soru üretiliyor.. Profesör, diğer adama göre oldukça bilgili birisi ama ona kıyasla daha  mutsuz..Filmi  merakla  seyrediyorsunuz,  sizinde  kafanızda olan  soruları  soruyorlar çünkü.. Cevabı  gelecek mi diye  bekliyorsunuz  ama hoş olanda bu zaten.. İki kişi  arasındaki  durmadan sürüp  giden tartışma sizi de bağlıyor ekrana.
                    Eğer  merak ettiyseniz  buyrun,  burada...

 


13 yorum:

  1. Ben pek belgesel izlemem ama Human Planet'e bayılmıştım bence izlenesi sanırım sizin izlediğinize de şans vereceğim :)

    YanıtlaSil
  2. ben de bütün gün film,dizi izliyorum.kitap okuyorum.tatil dediğin budur yaa :)

    bu arada iki siteyi de çok beğendim.ilk sitedeki her film açılmıyor ama ikinci sitedeki videolar çok rahat açılıyor.arşivleri de genişmiş.çook teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  3. Belgeseli hemen izlemeye başlıyorum çok tskler. Filmi çok yakınlarda bir arkadaşımın tavsiyesiyle beraber izlemiştik :)

    YanıtlaSil
  4. Çok sevdim bu önerileri... Özellikle Zizek belgeselini hemen izleyeceğim.

    YanıtlaSil
  5. hoşgeldin deniz.. human planet kaç gündür aklımda var biliyormusun? bende onu yarın izleyeyim artık :)

    YanıtlaSil
  6. poliganum, sen nerelerde seyrediyorsun farklı? dediğin gibi açılmayan ama güzel filmlerde var sitede..

    YanıtlaSil
  7. aslı ve esra, inşallah ilginizi çeker. felsefeyi seviyorsanız bu adamı tanımak istersiniz gibi geliyor..

    YanıtlaSil
  8. bizim gibi felsefeye meraklı olanların zizek'i bilmemesi büyük bir eksikliktir. kendileriyle iyi tanışıyoruz:)

    diğer filmi de tavsiye ettiğiniz için en kısa sürede izleyeceğiz.

    sevgiyle.
    ahmet-tolga

    YanıtlaSil
  9. zizek'i çok merak ettim özellikle. boş bir zamanımda verdiğin adresten izleyeceğim. teşekkürler buket. iyi tatiller:)

    YanıtlaSil
  10. Temelde hiçbir şey varsa, her şey yoktur. E güzel. :)

    YanıtlaSil
  11. Aldım ikisini de listeye, izleyeyim hoş konularmış.
    Sağ olasın tavsiye için.

    YanıtlaSil
  12. Ayy ne güzel birşey tatil modunda olmak :)
    Benimde canım şimdi pijamalarımı giyip elime ne zamandır ertelediğim kitabımı alıp, kanepenin üzerine uzanmak istedi :)

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...